Social Icons


Pages

Sunday, September 29, 2013

Anda RUGI jika tidak tahu Fakta Mengenai Emas - Siri 1

Assamualaikum & selamat sejahtera,

Ingin saya kongsikan disini sedikit informasi iaitu fakta-fakta tentang emas supaya anda tidak RUGI. Rugi disini bermaksud apabila kita tidak tahu tentang nilai logam yang dipanggil emas, kita akan kehilangan permata-permata disekeliling kita yang boleh menjamin kesenangan hidup kita dan boleh memberi nilai kepada orang lain juga.

Berikut adalah fakta-fakta mengenai EMAS

1. SUNNAH RASULULLAH - Anda kena tahu bahawa simpan emas dan perak adalah SUNNAH rasulullah sejak 1400 tahun dahulu. Pada asalnya ia adalah matawang ketika di zaman nabi SAW. (Jadi siapa lagi yang perlu hidupkan sunnah Rasulullah selain kita?)

2. NILAI DINAR - Nilai 1 Dinar hari ini, zaman ini, abad ini, abad kita ini adalah masih sama nilai 1 Dinar zaman Rasulullah SAW. Sebagai contoh, 1 Dinar emas 999.9 = 4.25gram emas 999.9. (Adakah mata wang kita dengan mata wang bertahun dahulu adalah sama?Tidak! kerana ia makin menurun nilainya).

3. PELABURAN – Emas adalah pelaburan terbaik kerana harga nya semakin Naik. Cuba kita bandingkan nilai 1 gram emas pada tahun 2001 dan 2013. (2001 RM36/gram, 2013 RM160/gram, tahun 2020 agak-agak berapa?).

4. KALIS INFLASI – Emas adalah nilai terbaik serta kalis inflasi (masih bernilai tinggi walaupun ekonomi tengah gawat) jika dibanding kan dengan matawang.

5. JUAL – Emas adalah logam yang mudah dicairkan (dijual) apa

bila kita memerlukan wang dan terlalu amat berguna apabila kita rasa terdesak dan perlu gunakan wang serta merta kerana pemilik emas boleh menjual nya dikedai-kedai emas berdekatan. Sebagai contoh, apabila ahli keluarga memasuki hospital dan memerlukan rawatan secepat yang mungkin dan memerlukan duit untuk pembiayaan perubatan, Masa inilah kita sangat memerlukan emas.

p/s: Anda rasa penting tak kita simpan emas?

Nor Zuriana Mohammad
Pakar Peniagaan & Simpanan Emas
Fb page : www.facebook.com/PakarNiagaSimpanEmas.
Biz page : https://www.facebook.com/OrosaverGoldBar
Phone Number : 013 222 6350

No comments:

Post a Comment