Social Icons


Pages

Monday, September 30, 2013

Memberi Nilai Hidup kepada Pelajar



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera

Alhamdulillah, bersyukur ke hadrat Illahi hari ini diberi nafas yang cukup dan diberi kesihatan yang baik juga semangat yang luar biasa. Hari ini saya ingin berkongsi dengan anda betapa saya gembira memberi nilai hidup kepada orang lain. Selepas kelas pagi tadi (subject marketing principle), saya dapat membuka minda beberapa pelajar saya dan dapat membantu mereka menambah nilai hidup mereka dengan simpanan emas. Ini adalah salah satu golongan muda yang ingin saya bantu dimana kebiasaan pelajar seusia mereka kebanyakan nya berhabis duit untuk membeli sesuatu yang tak berfaedah atau boros berbelanja dengan wang pinjaman/wang ibubapa.


Kenapa saya tahu? Kerana saya juga begitu ketika di zaman universiti dulu. Tidak pernah terfikir untuk simpanan aset kerana simpanan duit banyak habis untuk pasar malam, enjoy bersama rakan-rakan, shopping di hujung minggu dan lain-lain.  Masa tu saya tidak diberi kesedaran mengenai simpanan emas. Biasalah orang muda mana minat emas. Tak tahu pun harga emas makin lama makin naik. Jika lah saya diberi kesedaran untuk simpan emas sekurang-kurang 1 gram 1bulan yang masa tu harga nya lebih kurang RM56/gram pada tahun 2004, mungkin sekarang saya dah ada 108gram (108bulan@9tahun). Jadi dengan harga rm161/gram hari ini mungkin harta/aset saya dah bernilai RM17,280 dan tahun 2020 RM54,000 kan? Memang rugi sangat rasanya.***Jangkaan harga emas 1gram tahun 2020 RM503/gram).
Jadi pagi tadi, adalah beberapa orang pelajar berminat berniaga emas 1 gram ni dan telah create satu facebook page. (mungkin boleh like page mereka “Pengedar Emas 1 gram”). Fast Action Fast Result kan? ;-). Disebabkan mereka kekurangan duit, saya cadangkan agar mereka jadi drobship saya dulu. Berniaga tanpa modal lebih baik dari berniaga dengan modal pinjaman 20-50k kan? Sekarang zaman teknologi. Jadi saya sarankan kepada mereka gunakan teknologi sebaik mungkin daripada merapu saja dalam facebook mereka tu. (contoh:  update Assignment tak siap, kerja banyak, tension etc). Lebih baik mereka buat side income dari hostel je dari pegi ke luar cari keje sambilan yang tentu saja penat nak #@%$^& kan? Saya terapkan dalam diri mereka supaya jaga niat mereka untuk bantu kawan yang lain menyimpan dan bukan semata-mata mencari keuntungan,

9/10 daripada rezeki adalah dari perniagaan. Saya lihat mereka begitu bersemangat dan bersungguh dalam perniagaan emas ini. Jika doa guru berkat dan mujarab, saya sebagai guru mereka mendoakan agar Allah SWT kuatkan hati mereka dan agar mereka istiqamah dalam berniaga. Semoga usaha mereka mendapat kejayaan dunia akhirat.


“Sebaik-baik manusia, adalah manusia yang boleh memberi manfaat kepada orang lain” -Nabi Muhammad S.A.W.

Nor Zuriana MohammadPakar Peniagaan & Simpanan Emas
Fb page : www.facebook.com/PakarNiagaSimpanEmas.
Biz page : https://www.facebook.com/OrosaverGoldBar
Phone Number : 013 222 6350
 

1 comment:

  1. titanium arts
    TATONIC ART sol.edu.kg CUSTOMING · TATONIC ROCKING T-TATONIC ROCKING T-TATONIC worrione ROCKING T-TATONIC. This unique and apr casino original design is 출장안마 crafted with the use microtouch solo titanium of sustainable

    ReplyDelete