Social Icons


Pages

Sunday, October 6, 2013

Tak Sedar Harga Emas Semakin Melonjak Naik?



Assalamualaikum dan selamat pagi.

Bersyukur kita ke hadrat Allah SWT kerana diberi kesihatan yang baik dan terus dapat memberi manfaat kepada orang ramai. Disini ingin saya berkongsi sedikit pengalaman saya mengenai ilmu emas ini.

Rupanya masih ramai tidak sedar harga emas makin lama makin naik dari tahun ke tahun. Bila saya kongsi ilmu tentang emas, ramai mesej saya ingin tahu lebih lanjut mengenai emas dan berminat berniaga emas. Alhamdulillah beberapa hari lepas ada beberapa orang rakan yang saya kenali dan tidak kenali (lelaki dan perempuan) berminat dalam perniagaan emas dan telah menyertai kami sebagai pengedar dan sekaligus membeli beberapa gram emas lagi selain mendapat PERCUMA beberapa gram goldbar 999.9 (mengikut pakej pengedar) yang automatik dapat apabila sertai kami di OSM. 
 
Kebelakangan ini, makin lama orang melayu makin sedar betapa bernilai nya emas. Sebelum  ini, di Malaysia, pelaburan emas belum begitu menyerlah di kalangan  kita. Kebanyakan orang Melayu suka sangat membeli barang kemas yang dicampurkan dengan logam lain dan bukan seperti emas ketul yang ketulenannya di paras 999.99. Sebelum ni saya pun tidak sedar harga emas makin meningkat dan mahal, bila ingin beli gelang tahun lepas baru lah terkejut tengok harga 1gram emas yang kecil tu dah dekat RM200?? Jika gelang yang 20 gram tu berapa?

Apabila barang kemas dijual balik, potongan sebanyak 30 -40 % dikenakan daripada harga semasa. Oleh itu ada baiknya melabur dengan emas yang ketulenannya 999.99.  Emas kita lihat sebagai pelaburan yang selamat memandangkan ketidakupayaan kerajaan kita mengatasi masalah ekonominya. Inilah satu-satunya peluang bagi kita (orang Melayu) melipatkan gandakan nilai harta kita!. Usaha-usaha yang lepas telah menunjukkan yang kita masih lagi jauh ketinggalan dari segi memiliki kekayaan! 

Setengah orang cakap “buat apa beli emas, nanti kena bayar zakat”. Apa yang nak disusahkan, bayar sajalah. (itupun kalau lebih 85gram). Itu tandanya kita bersyukur kepada Allah SWT kerana memiliki kekayaan dan janji Allah SWT, sesiapa yang bersyukur, Dia akan menambah lagi rezeki kita dan janji Allah itu PASTI! BETUL TAK...?


Nor Zuriana Mohammad
Pakar Peniagaan & Simpanan Emas
Fb page : www.facebook.com/PakarNiagaSimpanEmas
Biz page : https://www.facebook.com/OrosaverGoldBar 

Phone Number : 013 222 6350  






No comments:

Post a Comment