Social Icons


Pages

Wednesday, October 9, 2013

Tulen ke Emas OSM?

Assalamualaikum & Selamat Sejahtera.

Contoh 1 gram Emas 999.9 dari OSM
Sepanjang saya berkongsi tentang produk syarikat kami (Kedai Emas OSM), kerapkali orang bertanya tentang ketulenan emas yang kami sediakan. "Tulen ke?", "macam mana nak tahu tulen ke tak emas OSM ni?", "Risau la takut tertipu", "Betul ke emas ni?" dan macam-macam lagi pertanyaan. Saya faham kenapa ianya selalu dipersoalkan sedemikian kerana banyak berlaku penipuan disebalik logam yang dipanggil emas ini dan dipersoal tentang ketulenannya. Bagusla jika masing-masing ada perasaan "risau" kerana emas ini bukan seperti logam-logam lain yang tak bernilai, sekali kita kena tipu, memang rugi gila la kan? Mengamuk tak sudah lah. Iyelah bukan murah nilai emas ni!

Ok pertama kali ingin saya tekankan disini, kami berniaga secara ikhlas dan jujur demi memperjuangkan sunnah Rasullullah SAW iaitu berniaga. Urusniaga kami adalah urusniaga yang betul bagi membantu orang ramai yang kurang berkemampuan membeli emas (yang biasanya dijual dengan berat yang banyak) dengan menyediakan produk emas 1 gram mampu milik. Yelah, harga 1gram emas 999.9 sekarang dalam RM162. Kalau orang lain jual goldbar 5gram (RM810), semua orang mampu? Memang tak la kan? Jadi kami membantu dan menggalakkan orang ramai supaya memiliki emas dari sekarang dengan membeli sekurangnya 1 gram 1 bulan.

SMS dari Pelanggan
Saya akan kongsikan bagaimana mengesan ketulenan emas dengan cara yang mudah dan ringkas. Tapi, dalam entri seterusnya la ye?  Dalam entri ini, cukuplah sekadar saya kongsikan satu sms (mesej) dari pelanggan bila dia pergi ke kedai emas lain untuk menguji ketulenan emas dari kedai emas kami.



Nor Zuriana Mohammad
Pakar Peniagaan & Simpanan Emas
Fb page : www.facebook.com/PakarNiagaSimpanEmas 

Biz page : https://www.facebook.com/OrosaverGoldBar   
Phone Number : 013 222 6350

No comments:

Post a Comment